Том 20 № 1 (2017)

Articles

Eliza Grzelak
9-24
IMAGOLOGIA – NARZĘDZIE KREACJI INNEGO W PRZEKAZIE ELEKTRONICZNYM
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.11089
PDF (Język Polski)
Mieczysław Dąbrowski
25-38
MIĘDZY OBRAZEM PUBLICZNYM A INTYMNYM. PROJEKT POSZERZENIA IMAGOLOGII NA PRZYKŁADZIE TWÓRCZOŚCI KATARZYNY KOZYRY I EWY KURYLUK
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.11119
PDF (Język Polski)
Michał Kuziak
39-51
LUSTRA IMAGOLOGICZNE MICKIEWICZA
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.11651
PDF (Język Polski)
Mária Bátorová
53-62
AUTOIMAGE W PISANIU DOMINIKA TATARKI
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.11652
PDF (English)
Daniel Kalinowski
63-75
KASZUBSKIE OBRAZY NIE-KASZUBÓW. O KILKU KWESTIACH LITERACKICH Z FAKTOREM POSTZALEŻNOŚCIOWYM
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.11653
PDF (Język Polski)
Grzegorz Bubak
77-85
SPOSOBY UKAZANIA INNYCH NARODOWOŚCI – SĄSIADÓW, PRZEDSTAWICIELI MNIEJSZOŚCI WE WSPÓŁCZESNEJ KINEMATOGRAFII WĘGIERSKIEJ
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12739
PDF (Język Polski)
Agnieszka Czyżak
87-95
CZARDASZ I GULASZ – OBRAZY WĘGIERSKIEJ „INNOŚCI” W TWÓRCZOŚCI KRZYSZTOFA VARGI
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12740
PDF (Język Polski)
Beata Waligórska-Olejniczak
97-105
O MITACH I OBRAZACH KOBIECOŚCI W PROZIE SWIETŁANY ALEKSIJEWICZ
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12741
PDF (Język Polski)
Jakub Czernik
107-123
POSTKOLONIALNA OBCOŚĆ W PRZEKŁADZIE NA JĘZYK „POZAKOLONIALNY”
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12748
PDF (Język Polski)
Aniela Radecka
125-133
POŻEGNAĆ BEREHYNIĘ. LITERACKIE PRÓBY DEMITOLOGIZACJI STEREOTYPOWEGO OBRAZU UKRAINKI NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH UKRAIŃSKIEJ PROZY KOBIECEJ PO 1991 ROKU
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12749
PDF (Język Polski)
Iryna Nikolaichuk
135-143
POJĘCIE „NOWEJ KOBIETY” W MODERNIZMIE LITERACKIM: POSZUKIWANIE MIEJSCA W KULTURZE (VIRGINIA WOOLF, LESIA UKRAINKA).
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12750
PDF (Język Polski)
Jerzy Kaniewski
145-156
W GORSECIE IDEOLOGII? OBRAZY „INNEGO” W PODRĘCZNIKACH GIMNAZJALNYCH
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12757
PDF (Język Polski)
Beata Gromadzka
157-172
OBCOŚĆ I SWOJSKOŚĆ W PRZESTRZENI SZKOŁY I DOMU. OBRAZY NASTOLETNICH IMIGRANTÓW I REEMIGRANTÓW W WYBRANYCH POWIEŚCIACH DLA MŁODZIEŻY Z POCZĄTKU XXI WIEKU (PO ROKU 2004)
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12758
PDF (Język Polski)
Joanna Roszak
173-188
NIE PRZYCHODZĄ UCHODŹCY. AKTUALNE POTRZEBY EDUKACJI POLONISTYCZNEJ (W STRONĘ EDUKACJI NA RZECZ POKOJU)
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12759
PDF (Język Polski)
Anna Loba
189-198
GORSZY CZY WYCHOWUJE? CZY W ŚREDNIOWIECZU ISTNIAŁA LITERATURA DLA DZIECI? (NA PRZYKŁADZIE KSIĘGI KU POUCZENIU CÓREK GODFRYDA DE LA TOUR LANDRY)
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12795
PDF (Język Polski)
Magdalena Bednarek
199-217
WŁADCA BAŚNI. WOKÓŁ POLSKIEJ RECEPCJI CUDOWNEGO I POŻYTECZNEGO BRUNA BETTELHEIMA
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12796
PDF (Język Polski)
Agnieszka Maria Seweryn
219–236
POMIĘDZY MAGIĄ BAŚNI A SZEREGIEM SKOJARZEŃ, CZYLI KOGO SPOTKAŁA ALICJA W KRAINIE CZARÓW
https://doi.org/10.14746/p.2017.20.12815
PDF (Język Polski)