Nr 52 (2019)
Studia Edukacyjne
Studia Edukacyjne
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Przesyłanie tekstów
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 52 (2019)
Opublikowany 2019 marca 15
Studia i rozprawy
Zbyszko Melosik
7-22
Książka jako „złoty standard” w naukach humanistycznych i społecznych
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.1
PDF
Kinga Majchrzak
251-262
Miejsca pamięci w edukacji obywatelskiej
PDF
Artykuły
Małgorzata Cywińska
23-34
Konflikty destruktywne – trudno rozwiązywalne w perspektywie „wychowania do wartości”
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.2
PDF
Zbigniew Kwieciński
35-48
Florian Znaniecki jako pedagogiczny marzyciel
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.3
PDF
Mirosław J. Szymański
49-60
Balans na linie – kilka uwag o polskich reformach oświaty
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.4
PDF
Agnieszka Gromkowska-Melosik
61-86
Wysokie obcasy i konstrukcje tożsamości kobiet. Dynamika asymetrii płciowej, seksualności i emancypacji
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.5
PDF
Barbara Jankowiak
87-96
Dobrostan dzieci wychowywanych przez kohabitujących rodziców. Co wynika z badań dotyczących znaczenia struktury rodziny dla rozwoju dzieci?
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.6
PDF
Tomasz Przybyła, Michał Klichowski
97-106
Podejście Neuro-Edu-Techno (NET) w badaniach nad terapią pedagogiczną: Kazus ogniskowej dysplazji korowej
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.7
PDF (English)
Maciej Muskała
107-125
O znaczeniu więzi społecznych w procesie resocjalizacji
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.8
PDF
Maciej Bernasiewicz , Marcin Gierczyk
127-138
Partnerstwo rodziny i szkoły dla rozwoju cnót
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.9
PDF (English)
Józef Binnebesel, Ditta Baczała , Piotr Błajet
139-158
Eugenika – aspekty historyczne, biologiczne i edukacyjne
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.10
PDF
Ireneusz M. Świtała
159-172
Wychowanie do wartości w zmieniającym się świecie
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.11
PDF
Joanna M. Łukasik, Inetta Nowosad
173-189
Przywództwo i zaufanie w środowisku szkolnym. Uwagi na kanwie rozwoju szkoły
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.12
PDF
Lucyna Kopciewicz , Hussein Bougsiaa
192-211
iPad jako narzędzie edukacyjnej zmiany? Porównawcze badanie wdrożenia projektu edukacyjnego w Libii i Polsce
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.13
PDF
Anna Sobczak
213-226
(Re)konstrukcja kryteriów przyjmowania do pracy w warunkach neoliberalnego społeczeństwa
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.14
PDF
Joanna Szafran, Olena Hrybiuk
227-243
Wybór dyrektora szkoły – wymagania i procedura konkursowa w Polsce i Ukrainie. W kierunku dobrych praktyk
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.15
PDF
Karolina Walancik-Ryba
245-256
System pieczy zastępczej w Wielkiej Brytanii a polskie rodziny zastępcze
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.16
PDF
Ewelina Silecka-Marek
257-271
Funkcjonowanie kuratorskiej służby sądowej dla dorosłych w Polsce
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.17
PDF (English)
Anna Gulczyńska
273-290
Zmierzch interakcji instruktywnej. W stronę autonomii w dialogu rodzice – nauczyciele
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.18
PDF
Alena Vališová
291-302
Analiza podstawowych problemów współczesnego kształcenia i wychowania w Republice Czeskiej
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.19
PDF (English)
Justyna Mrozek
303-315
Dzieci – ideologia – indoktrynacja. Czasopismo „Płomyczek” w okresie II Rzeczypospolitej, PRL i III RP
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.20
PDF
Aleksandr Połonnikow
317-328
Różnice dydaktyczne i edukacja. Rekonstrukcja przestrzeni narracyjnej w ujęciu Doroty Klus-Stańskiej (na przykładzie książki Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce)
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.21
PDF
Ima Fahoum
329-338
Pod wierzchołkiem góry lodowej: zmieniająca się rola nauczyciela w świetle izraelskiej reformy oświaty pt. „Uczenie się z głową”
https://doi.org/10.14746/se.2019.52.22
PDF (English)
Recenzje i noty
Dariusz Adamczyk
339-343
Łukasz Wirkus, Paweł Kozłowski (reD.), Przemoc w rodzinie – ujęcie interdyscyplinarne, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2017, ss. 308
PDF
Anna Sobczak
343-345
Anna M. Mróz, Nauczyciel wobec koncepcji zrównoważonego rozwoju w edukacji, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018, ss. 234
PDF
Dawid Abramowicz
345-350
Daria heJwosz-groMkowska, Edukacja obywatelska we współczesnej Anglii. Studium socjopedagogiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Poznań 2019, ss. 392
PDF
Z życia naukowego
Magdalena Barańska, Mikołaj Brenk, Anna Mańkowska, Konrad Nowak-Kluczyński
351-354
Przyszczypkowski K., Edukacja dla demokracji. Strategie zmian a kompetencje obywatelskie, Wydawnictwo Edytor, Poznań – Toruń 1999. Samuels R., Auto-Modernity after Postmodernism: Autonomy and Automation in Culture, technology, and Education, [w:] Digital
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się