Tom 16 Nr 2 (2019)
Pełny numer
PDF (English)

Artykuły

Andrzej Twardowski
7–21
Kontrowersje wokół społecznego modelu niepełnosprawności
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.1
PDF (English) PDF
Jerzy Janiec
23–44
Transferring differentiation and integration through picking up students’ speech by hip-hop and its appreciation
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.2
PDF (English)
Jarmila Klugerová
45–54
Diversity in special education
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.3
PDF (English)
Dmitry Leontiev; Aleksandra Kondrat
55–69
Koncepcja osobowości Aleksandra Łazurskiego: od skłonności do relacji. Problem osobowości: Petersburska Szkoła Psychologiczna
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.4
PDF (English) PDF
Magdalena Bełza-Gajdzica
71–83
Osoby pełno- versus niepełnosprawne – infrahumanizowanie studentów z niepełnosprawnością (studium przypadku)
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.5
PDF (English) PDF
Mirosława Ściupider-Młodkowska
85–93
Współczesne relacje międzyludzkie „wołające” o dialog
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.6
PDF (English) PDF
Małgorzata Czapla , Agata Rataszewska
95–114
Styles of teaching Science compared to job seniority and teacher’s education. The student’s perspective12
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.7
PDF (English)
Ewelina Piecuch
115–132
W gąszczu dziecięcych potrzeb – znaczenie edukacyjne tekstów kultury popularnej na podstawie czasopisma dla dzieci pod tytułem „Świerszczyk”
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.8
PDF (English) PDF
Kaźmierczak Monika, Karina Wichurska
133–147
The specificity and determinants of speech-language therapy with a patient after ischemic stroke. Case study
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.9.
PDF (English)
Anna Józefowicz
149–162
A dissertation by Zygmunt Gloger Czy lud polski jeszcze śpiewa? [Does the Polish folk still sing?] (1905) a question about understanding of tradition, community and good remembrance12
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.10
PDF (English)
Agnieszka Laddach
163–181
Kształtowanie wyobraźni historycznej na przykładzie ćwiczenia adresowanego do studentów pierwszego roku historii UMK
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.11.
PDF (English) PDF
Adam Wysocki
183–201
Mistycyzm buddyzmu tybetańskiego – charakterystyka Drogi Wglądu
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.12.
PDF (English) PDF
Natalia Organista, Martyna Halter-Bogołębska
203–224
Sport w nowych mediach. Przekazy medialne w wybranych dyscyplinach podczas Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.13.
PDF (English) PDF
Tomasz Kasprzak
225–234
Analiza dyskursu nad edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.14.
PDF (English) PDF
Alicja Ławiak
235–244
Młodzież akademicka jako reprezentant nowej fazy w rozwoju. O kondycji tożsamości w okresie młodzieńczości
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.15.
PDF (English) PDF
Patryk Jastrząb
245–263
Dialektyka My/Oni w kontekście polskim, czyli rzecz o tym, dlaczego potrzebny nam agonizm
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.16.
PDF (English) PDF
Jarosław Marzec
265–278
Education into identity: From „survival pedagogy” to „spiritual pedagogy”
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.17.
PDF (English)
Agnieszka Nymś-Górna
279–288
Ekspansja seksualności człowieka w cyberprzestrzeni
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.18.
PDF (English) PDF
Mateusz Kasiak
289–312
Gender w edukacyjnym, publicznym dyskursie Kościoła. Analiza Listu pasterskiego na Niedzielę Świętej Rodziny
https://doi.org/10.14746/kse.2019.16.19.
PDF (English) PDF