Nr. 35 (2010): Glottodidaktische Forschung in der Praxis
Glottodidaktische Forschung in der Praxis

pod redakcją Katarzyny Karpińskiej-Szaj

Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)

PLANOWANIE BADAŃ

Mirosław Pawlak
9-22
Problemy pomiaru wiedzy językowej
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.2
PDF (Język Polski)
Joanna Sobańska-Jędrych
23-32
Narzędzia identyfikacji zdolności do nauki języków obcych, ich analiza i możliwości zastosowania w glottodydaktyce
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.3
PDF (Język Polski)
Andrzej Kaczmarek
33-41
Zagadnienia metodologiczne badań w klasach dwujęzycznych
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.4
PDF (Język Polski)
Monika Kusiak
43-52
Interdyscyplinarność w badaniach procesu rozumienia tekstu
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.5
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kulczyńska
53-61
Modelowanie procesu czytania na potrzeby glottodydaktyki
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.6
PDF (Język Polski)
Bernadetta Wojciechowska
63-74
Wielojęzyczność w polskim kontekście edukacyjnym
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.7
PDF (Język Polski)
Regina Strzemeska
75-84
Dziecko w wieży Babel czyli przygotowanie do wielojęzyczności na etapie wczesnoszkolnym
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.8
PDF (Język Polski)
Małgorzata Bielicka
85-94
Aktywacja pamięci autobiograficznej jako jeden z czynników wspierających aktywne uczenie się na lekcji języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.9
PDF (Język Polski)
Monika Janicka
95-103
Sukces w uczeniu się i jego społeczne uwarunkowania
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.10
PDF (Język Polski)
Dorota Karczewska
105-115
Zmienne oblicza innowacyjności zastosowań ICT w dydaktyce językowej
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.11
PDF (Język Polski)
Małgorzata Kubica
117-128
Nauczanie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych w obcojęzycznym dyskursie specjalistycznym. Potrzeby, wyzywania, innowacje
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.12
PDF (Język Polski)

PRZEGLĄD BADAŃ

Ewa Andrzejewska
131-141
Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych – polskie prace empiryczne w świetle aktualnych dyskusji o badaniach przyswajania języka obcego przez dzieci
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.13
PDF (Język Polski)
Ewa Wieszczeczyńska
143-152
Problematyka sprawności mówienia we wczesnoszkolnej edukacji językowej w świetle współczesnych niemieckojęzycznych badań empirycznych
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.14
PDF (Język Polski)
Małgorzata Burzyńska
153-162
Lekcja języka obcego z uczniem niepełnosprawnym miejscem badań metodą indywidualnych przypadków
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.15
PDF (Język Polski)
Aleksandra Więckowska
163-171
Strategie chroniące ego – analiza motywacyjna na przykładzie self-handicapping i defensive pessimism
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.16
PDF (Język Polski)
Agnieszka Kubiczek
173-183
Zarządzanie uwagą na lekcji języka obcego w fazie percepcji i przetwarzania struktur językowych
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.17
PDF (Język Polski)
Marzanna Karolczuk
185-194
O wybranych aspektach determinujących nauczanie i uczenie się języka rosyjskiego (drugiego obcego) - wnioski z badań
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.18
PDF (Język Polski)
Artur Dariusz Kubacki
195-206
Rola ćwiczeń tłumaczeniowych na lekcjach języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.19
PDF (Język Polski)
Agnieszka Król-Markefka
207-219
„A” i „the” dla uczniów z wyobraźnią – efekty zastosowania gramatyki kognitywnej w szkole
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.20
PDF (Język Polski)
Mariusz Kruk
221-232
Wykorzystanie Internetu w rozwijaniu autonomii ucznia – wyniki badania ankietowego
https://doi.org/10.14746/n.2010.35.21
PDF (Język Polski)