Vol. 42 (2019)
Rocznik Pedagogiczny
Rocznik Pedagogiczny
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Statistics
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
Vol. 42 (2019)
Published 2019 July 2
Strona tytułowa
1-4
Strona tytułowa
Od Redakcji
5-6
Od Redakcji
Artykuły
Zbigniew Kwieciński
7-12
Pedagogy and Education against the Collision of Ethoses
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0001
PDF (Język Polski)
Wanda Dróżka
13-35
Education for Humanity – as the Message of the Older Generation of Teachers – In the Light of their Memoirs 2016
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0002
PDF (Język Polski)
Piotr Kostyło
37-54
Émile Durkheim and the Longing for Community Life
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0003
PDF (Język Polski)
Magdalena Piorunek
55-72
Interpersonal Trust in the Working Environment. A Theoretical Analysis
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0004
PDF (Język Polski)
Edyta Głowacka-Sobiech
73-83
“From Obedience to Freedom”. Anti-liberation Traditions and Oppression School Culture
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0005
PDF (Język Polski)
Dorota Zaworska-Nikoniuk
85-105
Women’s Academic Careers – Entanglements and Inspirations
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0006
PDF (Język Polski)
Andrzej Twardowski
107-121
Forms of Student Work Organization in the Inclusive Education Process
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0007
PDF (Język Polski)
Ronit Mandelblit
123-140
Students with specific learning disabilities in the higher education system in Israel: successes and challenges
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0008
PDF
Sandra Kadłubowska
141-151
Working with a Student Exhibiting School Difficulties. Teachers Auto-reflection
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0009
PDF (Język Polski)
Vered Azulay
153-163
Professional burnout among teachers in the regular schools and youth villages in Israel
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0010
PDF
Fani Alezra
165-180
The image of a kindergarten teacher in the israeli media
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0011
PDF
Mateusz Marciniak
181-196
The Civic Engagement of University Students as a Protective Factor in Terms of the Resil- ience Concept
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0012
PDF (Język Polski)
Głosy nadesłane
Małgorzata Turczyk
197-204
Child Protection in the Event of Parents’ Divorce – Conceptualization of the Subject of the Study
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0013
PDF (Język Polski)
Aleksander Cywiński
205-218
Master Anna – a Master who Doesn’t Know She is my Master
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0014
PDF (Język Polski)
Działalność KNP PAN
Bogusław Śliwerski
219-230
Podsumowanie działalności Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN w latach 2016–2019
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0015
PDF (Język Polski)
Tadeusz Lewowicki
231
Wniosek Profesora Tadeusza Lewowickiego o nadanie Letnim Szkołom Młodych Pedagogów przy KNP PAN imienia Profesor Marii Dudzikowej
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0016
PDF (Język Polski)
Sprawozdania z Konferencji Naukowych
Katarzyna Białobrzeska, Monika Maciejewska
233-240
Podążając za Mistrzem – LSMP szkoła na rozdrożu. XXXIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów im. profesor Marii Dudzikowej, Łańsk, 9–13 września 2019 roku
PDF (Język Polski)
Paulina Koperna
241-246
Szkoła i nauczyciel. Osiągnięcia – dylematy – perspektywy. Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Łagów Lubuski, 27–28 maja 2019 roku
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0017
PDF (Język Polski)
Z życia ośrodków akademickich
Dorota Siemieniecka
247-294
Stan pedagogiki medialnej w Polsce – mapy pól badań podejmowanych w ośrodkach akademickich
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0018
PDF (Język Polski)
Spis treści
295-296
Spis treści
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here