Vol. 42 (2019)
Yearbook of Pedagogy
Yearbook of Pedagogy
Home
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
PRESSto.
Register
Login
Change the language. The current language is:
EN
PL
Vol. 42 (2019)
Published 2020 July 2
Strona tytułowa
1-4
Strona tytułowa
Od Redakcji
5-6
Od Redakcji
Artykuły
Zbigniew Kwieciński
7-12
Pedagogy and Education against the Collision of Ethoses
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0001
PDF (Język Polski)
Wanda Dróżka
13-35
Education for Humanity – as the Message of the Older Generation of Teachers – In the Light of their Memoirs 2016
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0002
PDF (Język Polski)
Piotr Kostyło
37-54
Émile Durkheim and the Longing for Community Life
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0003
PDF (Język Polski)
Magdalena Piorunek
55-72
Interpersonal Trust in the Working Environment. A Theoretical Analysis
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0004
PDF (Język Polski)
Edyta Głowacka-Sobiech
73-83
“From Obedience to Freedom”. Anti-liberation Traditions and Oppression School Culture
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0005
PDF (Język Polski)
Dorota Zaworska-Nikoniuk
85-105
Women’s Academic Careers – Entanglements and Inspirations
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0006
PDF (Język Polski)
Andrzej Twardowski
107-121
Forms of Student Work Organization in the Inclusive Education Process
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0007
PDF (Język Polski)
Ronit Mandelblit
123-140
Students with specific learning disabilities in the higher education system in Israel: successes and challenges
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0008
PDF
Sandra Kadłubowska
141-151
Working with a Student Exhibiting School Difficulties. Teachers Auto-reflection
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0009
PDF (Język Polski)
Vered Azulay
153-163
Professional burnout among teachers in the regular schools and youth villages in Israel
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0010
PDF
Fani Alezra
165-180
The image of a kindergarten teacher in the israeli media
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0011
PDF
Mateusz Marciniak
181-196
The Civic Engagement of University Students as a Protective Factor in Terms of the Resil- ience Concept
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0012
PDF (Język Polski)
Głosy nadesłane
Małgorzata Turczyk
197-204
Child Protection in the Event of Parents’ Divorce – Conceptualization of the Subject of the Study
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0013
PDF (Język Polski)
Aleksander Cywiński
205-218
Master Anna – a Master who Doesn’t Know She is my Master
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0014
PDF (Język Polski)
Działalność KNP PAN
Bogusław Śliwerski
219-230
Podsumowanie działalności Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN w latach 2016–2019
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0015
PDF (Język Polski)
Tadeusz Lewowicki
231
Wniosek Profesora Tadeusza Lewowickiego o nadanie Letnim Szkołom Młodych Pedagogów przy KNP PAN imienia Profesor Marii Dudzikowej
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0016
PDF (Język Polski)
Sprawozdania z Konferencji Naukowych
Katarzyna Białobrzeska, Monika Maciejewska
233-240
Podążając za Mistrzem – LSMP szkoła na rozdrożu. XXXIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów im. profesor Marii Dudzikowej, Łańsk, 9–13 września 2019 roku
PDF (Język Polski)
Paulina Koperna
241-246
Szkoła i nauczyciel. Osiągnięcia – dylematy – perspektywy. Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Łagów Lubuski, 27–28 maja 2019 roku
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0017
PDF (Język Polski)
Z życia ośrodków akademickich
Dorota Siemieniecka
247-294
Stan pedagogiki medialnej w Polsce – mapy pól badań podejmowanych w ośrodkach akademickich
https://doi.org/10.2478/rp-2019-0018
PDF (Język Polski)
Spis treści
295-296
Spis treści
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here