Tom 23 Nr 2 (2018)
Pełny numer
PDF

Artykuły

Elżbieta Winiecka
13–33
TWÓRCA W DOBIE INTERNETU. NA PRZYKŁADACH POLSKIEJ E-LITERATURY
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18693
PDF
Mária Bátorová
35–46
MIT POŚWIĘCENIA I MIT PRAWDY W SŁOWACKIEJ LITERATURZE PO DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ (J. C. HRONSKÝ: ANDREAS BÚR MAJSTER AND DOMINIK TATARKA: FARSKÁ REPUBLIKA AND ESSAYS)
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18694
PDF (English)
Olena Haleta
47-62
PISARZ, CZYLI TWÓRCA ŚWIATA TEKSTOWEGO: ANTOLOGIA JAKO ZWIERCADŁO LITERATURY UKRAIŃSKIEJ PO II WOJNIE ŚWIATOWEJ
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18695
PDF (English)
Paweł Tomczok
63–73
MITOLOGIE POWIEŚCIOPISARSTWA HISTORYCZNEGO (NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH Z LITERATURY POLSKIEJ PO 1945 ROKU)
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18697
PDF
Sylwia Nowak-Bajcar
75–89
CZY PISARZ JEST DARMOZJADEM, CZYLI O SPOŁECZNYCH POŻYTKACH „NICNIEROBIENIA”. PROZA SRĐANA VALJAREVICIA
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18698
PDF
Ałła Tatarenko
91-105
PROWOKACJA, BLUŹNIERSTWO, INTERTEKSTUALNOŚĆ: STRATEGIE (AUTO)MITOLOGIZACJI W TWÓRCZOŚCI SAVY DAMJANOVA
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18699
PDF
Siergiej Kowalow
107-126
WIESZCZ – BŁAZEN – LEGENDA: TRAJEKTORIA AUTORSKA ANATOLA SYSA
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18700
PDF
Anna Przybysz
127-137
REKONFIGURACJA. DMITRIJ GŁUCHOWSKI NA GRUNCIE REALIZMU
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18701
PDF
Marta Tomczok
139-150
MITOLOGIE CZAJKI
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18702
PDF
Josef Dohnal, Assel Abaganova
151-172
МИФ, МИРОВОЕ ВРЕМЯ И МОДЕЛИ ПРОСТРАНСТВА В ПОСТМОДЕРНИСТСКИХ ПРОИЗВЕДЕНИЯХ В. ПЕЛЕВИНА
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18704
PDF (Русский)
Ulyana Fedoriv
173-186
MODYFIKACJA SOCJALISTYCZNEGO KANONU REALISTYCZNEGO LITERATURY UKRAIŃSKIEJ: PROBLEM DEMITOLOGIZACJI
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18706
PDF (English)
Igor Perišić
187-199
KOMICZNA DEGRADACJA HIERARCHII GATUNKÓW LITERACKICH I FIGURY AUTORA W POWIEŚCIACH MIRJANY ĐURĐEVIĆ
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18707
PDF
Tatjana Rosić
201-212
NIEDOKOŃCZONA PARTIA SZACHÓW: DEMISTYFIKACJA FIGURY OFIARY I SUBWERSJA DYSKURSU ODPOWIEDZIALNOŚCI W POWIEŚCI DANAS JE SREDA (DZISIAJ JEST ŚRODA) DAVIDA ALBAHARIEGO
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18708
PDF
Anna Sobiecka
213-226
MITOLOGIE ARTYSTY ŚWIATA TEATRU. KAZIMIERZ DEJMEK I JERZY GROTOWSKI
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18726
PDF
Tibor Žilka
227-237
PAVOL STRAUSS – GENIUSZ OUTSIDER
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18709
PDF (English)
Kornelia Ćwiklak
239-258
CZYTANIE ŚWIATA. HENRYK WANIEK – PISARZ, MALARZ, OUTSIDER
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18710
PDF
Daria Nowicka
259-278
ARTYSTA I MIT. WOKÓŁ TREŚCI UCZUCIOWEJ REWOLUCJI ANDRZEJA WRÓBLEWSKIEGO
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18711
PDF
Wacław Forajter
279-295
SYNOWIE STASIA. FORMY MĘSKOŚCI KOLONIALNEJ W POWIEŚCIACH MŁODZIEŻOWYCH FERDYNANDA ANTONIEGO OSSENDOWSKIEGO
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18712
PDF
Joanna Krenz
297-316
NARODZINY AWANGARDY. LATA OSIEMDZIESIĄTE JAKO DEKADA ZWROTNA W POEZJI CHIŃSKIEJ
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18713
PDF
Hanna Kelner
317-331
IMITACJA LITERACKA W SŁUŻBIE PAMIĘCI KULTUROWEJ – ANALIZA PORÓWNAWCZA NICHIRIN RIICHI’EGO YOKOMITSU I SALAMMBÔ GUSTAVE’A FLAUBERTA
https://doi.org/10.14746/p.2018.23.18714
PDF