Tom 23 Nr 32 (2018): New Western Balkans Cinema
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 23 Nr 32 (2018)
Opublikowany 2018 grudnia 22
New Western Balkans Cinema
Tomić Janica
5–14
Time networks: history and synchronicity in contemporary Croatian cinema
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.01
PDF (English)
Nemanja Zvijer
15–23
Film (de)construction of national identity. The case of Serbian films from the 1990s
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.02
PDF (English)
Nevena Daković
25–37
Memory images: Holocaust memory in Balkan cinema(s)
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.03
PDF (English)
Nikica Gilić
39–47
Localised dystopia in Croatian and Serbian cinema
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.04
PDF (English)
Ana Grgic
49–56
Deviating memories: Armando Lulaj’s seriously playful excursions into Albania’s history
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.05
PDF (English)
Krunoslav Lučić
57–76
Stylistic heritage and tendencies in contemporary Croatian cinema
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.06
PDF (English)
Patrycjusz Pająk
77–96
Early 21st-century Serbian exploitation cinema
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.07
PDF (English)
Dejan Durić
97–109
“Her-story”: contemporary female film directors in post-Yugoslav cinema
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.08
PDF (English)
Maja Bogojević
111–118
The trouble of gender sin in post-Yugoslav film – in the name of the father
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.09
PDF (English)
Warsztat filmowca
Wojciech Staroń
121–134
Dokument a fabuła – refleksje, doświadczenia i metody pracy autora zdjęć filmowych
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.10
PDF
Author Gallery
. .
135–153
The Balkans. Impressions
PDF (English)
Varia
Julian Bejko
156–160
The cinematographic representation of social frames
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.11
PDF (English)
Marek Hendrykowski
161–169
O właściwościach narracji filmowej
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.12
PDF
Piotr Zwierzchowski
170–176
Nagość jako strategia promocyjna kina polskiego lat 80.
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.13
PDF
Krzysztof Zanussi, Ewa Ciszewska
177–184
Filmowiec nie może działać wyłącznie lokalnie. Z Krzysztofem Zanussim o współpracy z kinematografią niemiecką rozmawia Ewa Ciszewska
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.14
PDF
Joanna Sikorska
185–196
Poetyka grozy. Wykorzystanie konwencji gatunkowej horroru w grach cyfrowych
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.15
PDF
Marcin Adamczak, Agnieszka Orankiewicz
197–209
Film and finance. An attempt at a statistical comparison of the attendance results and ratings of Polish films in the years 2012–2015
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.16
PDF (English)
Artur Majer
210–218
Kolegium Filmowe 2014–2015: TVP w służbie kinematografii
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.17
PDF
Andrzej Szpulak
219–230
Echa "Idź i patrz" Elema Klimowa w dwóch polskich filmach antywojennych – "Mieście 44" Jana Komasy oraz "Wołyniu" Wojciecha Smarzowskiego
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.18
PDF
Marek Hendrykowski
231–241
Semiotyka dziwactwa
https://doi.org/10.14746/i.2018.32.19
PDF
Piotr Zwierzchowski
242–247
Śladami Ireny Kamieńskiej
PDF
Noty o autorach
. .
249–252
Noty o autorach
PDF
. .
253–256
Notes about authors
PDF (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się