No 33 (2009): Concepts et implémentations en didactique des langues étrangères
Concepts et implémentations en didactique des langues étrangères

pod redakcją Haliny Widły

L'ensemble du numéro
PDF (Język Polski)

KONCEPCJE

Adriana Biedroń
7-20
Podłużne badanie zdolności językowych jako konceptu dynamicznego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.2
PDF (Język Polski)
Marek Derenowski
21-28
Próba ewaluacji „dziennika” jako narzędzia badawczego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.3
PDF (Język Polski)
Iwona Dronia Iwona Dronia
29-40
Niepełnosprawność i specjalne potrzeby edukacyjne w świetle polskiej i brytyjskiej poprawności politycznej
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.4
PDF (Język Polski)
Joanna Górecka
41-52
Wprowadzanie elementów nauczania hybrydowego w kształceniu językowym; uzasadnienie dydaktyczne oraz główne wyzwania dla nauczyciela
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.5
PDF (Język Polski)
Anna Jantarska
53-64
Zależność i niezależność od pola a przyswajanie języka angielskiego. Wyniki badania pilotażowego oraz analiza zastosowanych procedur i narzędzi badawczych
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.6
PDF (Język Polski)
Grażyna Kiliańska-Przybyło
65-76
Rozwijanie refleksyjności nauczycieli języków obcych na przykładzie techniki analizy zdarzeń krytycznych. Studium przypadku
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.7
PDF (Język Polski)
Anna Konieczna
77-88
Raport werbalny i jego wykorzystanie w badaniach nad strategiami rozwiązywania testów z zakresu czytania
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.8
PDF (Język Polski)
Aleksandra Łyp-Bielecka
89-100
Mind mapping w nauczaniu i uczeniu się języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.9
PDF (Język Polski)
Joanna Pędzisz
101-112
Blog jako narzędzie wspierające rozwój kompetencji dyskursywnej
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.10
PDF (Język Polski)
Ewa Półtorak Ewa Półtorak
113-122
Feedback uzyskiwany drogą elektroniczną
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.11
PDF (Język Polski)
Maciej Smuk
123-132
Autentyczność w glottodydaktyce w perspektywie badawczej
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.12
PDF (Język Polski)
Monika Sułkowska
133-142
Rozumienie znaczeń związków frazeologicznych w perspektywie uczenia się języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.13
PDF (Język Polski)
Paweł Sobkowiak
143-156
Negocjowanie programu nauczania języka obcego z uczniami w Polsce
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.14
PDF (Język Polski)
Dorota Szczęśniak Dorota Szczęśniak
157-166
Środki retoryczne, liryka, glottodydaktyka – o zastosowaniu poezji na lekcji języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.15
PDF (Język Polski)

WDROŻENIA

Wiesława Burlińska Wiesława Burlińska
167-184
Dyskurs edukacyjny w kształceniu przyszłych nauczycieli
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.16
PDF (Język Polski)
Melanie Ellis
185-196
Wpływ egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego na proces nauczania i uczenia się
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.17
PDF (Język Polski)
Weronika Górska
197-204
Narzędzia web 2.0 w codziennej pracy nauczyciela języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.18
PDF (Język Polski)
Piotr Iwan
205-216
Internetowe materiały uzupełniające w nauczaniu języka niemieckiego – kryteria wyboru i oceny
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.19
PDF (Język Polski)
Katarzyna Krzemińska
217-226
Europejskie portfolio językowe jako instrument samooceny prac pisemnych na poziomie zaawansowanym w nauce języka obcego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.20
PDF (Język Polski)
Renata Majewska, Cecylia Tatoj
227-238
Sprawozdanie z badań jakościowych prowadzonych na zlecenie CODN w klasach dwujęzycznych z językiem hiszpańskim w polskich gimnazjach i liceach
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.21
PDF (Język Polski)
Grzegorz Markowski
239-246
Komunikacja międzykulturowa a proces nauczania dorosłych francuskiego języka specjalistycznego jako obcego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.22
PDF (Język Polski)
Małgorzata Spychała
247-256
Podejście zadaniowe (enfoque por tareas) a strategie komunikacyjne w nauczaniu języka hiszpańskiego jako obcego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.23
PDF (Język Polski)
Lesław Tobiasz
257-268
Język angielski w procesie uczenia się języka niemieckiego – pomoc czy przeszkoda? Krytyczna analiza ankiet przeprowadzonych wśród studentów anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w grupach tłumaczeniowych z językiem niemieckim
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.24
PDF (Język Polski)
Iwona Wowro
269-282
Rola treści humorystycznych w procesie glottodydaktycznym. Analiza wybranych podręczników do nauki języka niemieckiego
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.25
PDF (Język Polski)
Grażyna Zenderowska-Korpus
283-294
Podręcznik w nauczaniu języka obcego. Wnioski z analizy wybranych podręczników do nauki języka niemieckiego.
https://doi.org/10.14746/n.2009.33.26
PDF (Język Polski)