Nr 32 (2019)
Przestrzenie Teorii
Przestrzenie Teorii
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
Seria Biblioteka „Przestrzeni Teorii”
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zgłoszenia
Zespół redakcyjny
Polityka prywatności
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Nr 32 (2019)
Opublikowany 2019 grudnia 15
1-6
Spis treści
PDF
Artykuł wstępny
Anna Krajewska
7-14
Splątane światy literatury i filmu
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.0
PDF
Rozprawy
Mikołaj Jazdon
15-44
Aktorzy i Szekspir. O pewnym motywie w polskim filmie
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.1
PDF
Anna Igielska
45-75
Fabuła zagadki. O Błędnych gwiazdach Wielkiej Niedźwiedzicy Luchina Viscontiego
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.2
PDF
Krzysztof Kozłowski
77-92
Wiersz o jesieni. O Frantzu François Ozona
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.3.
PDF
Piotr Pławuszewski
93-114
„Frank, ciągle tam jesteś?”. O listach i książkach w filmie 84 Charing Cross Road (1987)
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.4
PDF
Mariusz Guzek
115-128
Niechciana obecność autora – filmowy przypadek Václava Havla
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.5
PDF
Marek Hendrykowski
129-141
Kilka refleksji o Rashomonie
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.6
PDF
Daria Mazur
143-166
Między stłumieniem a autentycznością. Metafora Don Carlosa w filmie Leontine Sagan Dziewczęta w mundurkach
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.7
PDF
Małgorzata Hendrykowska
167-178
O szczególnych powinowactwach literatury i kina w refleksji Stefanii Zahorskiej
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.8
PDF
Grażyna Gajewska
179-196
Cyborgi – literacko-filmowe figury dyskursu interaktywnego
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.9
PDF
Ewa Górecka
197–211
Inne miejsca – filmowe obrazy antykwariatu jako heterotopie
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.10
PDF
Barbara Lena Gierszewska
213-238
Biblioteki i bibliotekarze w przestrzeni filmowej (reprezentacje i konotacje)
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.11
PDF
Marcin Kowalczyk
239-255
Człowiek kultury druku w świecie przyszłości – kino science fiction wobec teorii środków przekazu Marshalla McLuhana
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.12
PDF
Arkadiusz Lewicki
257-272
Prosta droga do melancholii. O antyutopii 451 stopni Fahrenheita Raya Bradbury’ego i jej filmowych adaptacjach
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.13
PDF
Maciej Pietrzak
273-284
O-bi, o-ba: Koniec cywilizacji – postpiśmienny świat Piotra Szulkina
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.14
PDF
Wojciech Otto
285-300
Czytanie poety – widzenie poezji. O Wojaczku Lecha Majewskiego
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.15
PDF
Andrzej Szpulak
301-322
Filmowe wcielenia Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.16
PDF
Anna Śliwińska
323-339
Zakochany Szekspir i Upstart Crow, czyli o dwóch bałamutnych biografiach Williama Szekspira
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.17
PDF
Interpretacje
Roksana Pilawska
417–431
Duma i uprzedzenie jak historia romantyczna. O adaptacji powieści Jane Austen w reżyserii Joe Wrighta
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.23
PDF
Patrycja Rojek
401–416
Konkretyzacja estetyczna w Zwierzętach nocy (2016) Toma Forda
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.22
PDF
Marek Kaźmierczak
383–400
O atrofii kultury literackiej. Uwagi na przykładzie semiotycznych i rzeczowych funkcji książek w filmie Sara
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.21
PDF
Piotr Zwierzchowski
371–381
Kino, czytelnik i czytający. O Geniuszu Michaela Grandage’a
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.20
PDF
Justyna Czaja
357–370
Poeta narysowany – o puszkinowskiej trylogii Andrieja Chrżanowskiego
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.19
PDF
Adam Domalewski
343–355
Portret młodego pisarza oraz nawiązania do twórczości Antona Czechowa w Dzikiej gruszy Nuriego Bilge Ceylana
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.18
PDF
Przekłady
Krzysztof Kozłowski, Marek Kasprzyk; Verner Faulstich
435–451
Teoria systemu społecznego obiegu literatury
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.24
PDF
Pamięć
Piotr Gierowski
455–467
Strukturalistyczna bohemistyka Profesora Jacka Balucha (1940–2019)
https://doi.org/10.14746/pt.2019.32.25
PDF
Noty o Autorach
468-482
Noty o autorach
PDF
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się