Nr. 62/1 (2024): Uczenie się i nauczanie języków obcych w kontekście szkoły wyższej
Neofilolog
Neofilolog
Home
Über uns
Über die Zeitschrift
Redaktion
Bewertungsverfahren
Grundsätze der Ethik
Open Access
Erklärung zum Schutz persönlicher Daten
Statistiken
Aktuelle Ausgabe
Archiv
Herausgabeplan
Einreichung von Beiträgen
Mitteilungen
Kontakt
Suchen
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
PRESSto.
Registrieren
Einloggen
Change the language. The current language is:
DE
PL
EN
FR
Nr. 62/1 (2024)
Published April 12, 2024
Uczenie się i nauczanie języków obcych w kontekście szkoły wyższej
pod redakcją Andrzeja Dąbrowskiego i Piotra Kajaka
Komplette Ausgabe
PDF (Język Polski)
Wprowadzenie
Andrzej Dąbrowski, Piotr Kajak
5-8
Einführung
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.1
PDF (Język Polski)
Artykuły
Monika Grabowska, Maciej Smuk, Magdalena Sowa
9-23
The Last of Us? Czy istnieje przyszłość dla neofilologii?
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.2
PDF (Język Polski)
Jolanta Sujecka-Zając
24-42
Poczucie własnej skuteczności studentów w rozwijaniu sprawności pisania w języku obcym
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.3
PDF (Język Polski)
Joanna Nijakowska, Ewa Guz
43-60
Inclusion and Accessibility in Teacher Education
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.4
PDF (English)
Hanka Błaszkowska
61-77
Język równościowy w nauczaniu DaF na poziomie uniwersyteckim – postawy osób uczących i studiujących wobec jego zastosowania w praktyce dydaktycznej:
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.5
PDF (Język Polski)
Monika Łodej, Agnieszka Osmoła
78-104
Emotions in Language Learning: Understanding Foreign Language Enjoyment and Anxiety in Higher Education
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.6
PDF (English)
Marta Wojakowska
105-122
Doskonalenie warsztatu metodycznego nauczyciela języka specjalistycznego w kontekście kształcenia nieformalnego. Wyniki badania pilotażowego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.7
PDF (Język Polski)
Justyna Cholewa
123-138
Strategie uczenia się słownictwa specjalistycznego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.8
PDF (Język Polski)
Elżbieta Sielanko-Byford, Janina Zielińska
139-154
Promowanie różnorodności językowej i kulturowej w kształceniu nauczycieli języków obcych – dobre praktyki i skuteczne rozwiązania
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.9
PDF (Język Polski)
Iwona Janowska
155-169
Mediacja i tłumaczenie w uczeniu się / nauczaniu języków – podobieństwa i różnice
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.10
PDF (Język Polski)
Agnieszka Gadomska
170-191
Developing mediation skills at the tertiary level of education
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.11
PDF (English)
Maria Kuc, Anna Rabczuk
192-212
Możliwości wykorzystania metafor konwencjonalnych w nauczaniu słownictwa i frazeologii języków obcych na przykładzie języka polskiego jako obcego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.12
PDF (Język Polski)
Monika Goszczyńska, Emilia Kubicka, Filip Olkiewicz
213-229
Nauczanie obcych języków specjalistycznych na poziomach podstawowych. Praca z publikacją Truchcikiem z Kopernikiem. Językowe przebieżki po uniwersytecie w grupach chińskich polonistów na studiach I stopnia
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.13
PDF (Język Polski)
Izabela Orchowska
230-248
Wdrażanie różnojęzycznych studentów filologii regionów do czytania literatury francuskojęzycznej. Refleksja glottodydaktyczna nad wstępną koncepcją kursu
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.14
PDF (Język Polski)
Anna Godzich, Szymon Machowski
249-262
Kulinaryzmy i kulinaria w języku biznesowym w glottodydaktyce italianistycznej na podstawie podręczników „L’italiano in azienda” (2002) i „Un vero affare!” (2015)
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.15
PDF (Język Polski)
Kinga Łagowska
263-284
Escape room jako metoda aktywizująca w nauczaniu języka niemieckiego na uczelni wyższej
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.16
PDF (Język Polski)
Joanna Olechno-Wasiluk
285-295
Wykorzystanie audiodeskrypcji w nauczaniu języka rosyjskiego na studiach filologicznych
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.17
PDF (Język Polski)
Joanna Woch
296-311
Anglicyzmy w konfrontatywnym nauczaniu języka rosyjskiego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.18
PDF (Język Polski)
Katarzyna Gajda
312-332
Aplikacje mobilne w akademickiej dydaktyce językowej na przykładzie wykorzystania platformy Duolingo w nauczaniu języka rosyjskiego
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.19
PDF (Język Polski)
Olga Iakovleva
333-350
Lingwodydaktyczny potencjał ChatGPT w nauczaniu języków obcych
https://doi.org/10.14746/n.2024.62.1.20
PDF (Język Polski)
×
Benutzer/innen-Name
*
Erforderlich
Passwort
*
Erforderlich
Passwort vergessen?
Eingeloggt bleiben
Einloggen
No account?
Register here