Tom 27 Nr 36 (2020): Spaces in Film
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication
Start
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
PRZESYŁANIE TEKSTÓW
Proces Recenzji
Lista recenzentów
Zasady etyki
Prawa autorskie
Polityka prywatności
Zespół redakcyjny
Kontakt
Statystyki
Szukaj
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
PRESSto.
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
PL
EN
Tom 27 Nr 36 (2020)
Opublikowany 2021 marca 15
Spaces in Film
Spaces in Film
Marek Hendrykowski
5-19
Stereotyp w przestrzeni symbolicznej
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.01
PDF
Daria Mazur
21-40
Między kosmopolityzmem a nazizmem – konteksty przestrzeni symbolicznych czterech filmów nakręconych przez niemieckiego operatora Franza Weihmayra
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.02
PDF
Karolina Kostyra
41-55
Szafa marzeń. Dziecięce kryjówki w E.T. Stevena Spielberga
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.03
PDF
Krystian Przybylski
57-69
„Zamknij drzwi”, czyli wykorzystanie przestrzeni filmowej do uobecnienia sacrum na przykładzie filmu Sieranevada Cristi Puiu
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.04
PDF
Adam Domalewski
71-92
Między minimalizmem a melodramatem. Przestrzeń filmowa w kinie rumuńskiej nowej fali
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.05
PDF
Grażyna Świętochowska
93-116
Przestrzeń filmowa jako przestrzeń wiedzy. O filmach Ray i Charlesa Eamesów
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.06
PDF
Krzysztof Kozłowski
117-128
„Jupiter and Beyond the Infinite”. 2001: Odyseja kosmiczna Stanleya Kubricka
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.07
PDF
Marcin Maron
129–142
Functions of screen space in shots by Mieczysław Jahoda in the example of his first feature films: Zimowy zmierzch and Pętla
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.08
PDF (English)
Iga Pękala
143–155
Przestrzeń poza kadrem – o sensualnym wymiarze zdjęć filmowych Emmanuela Lubezkiego
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.09
PDF
Marek Hendrykowski
157–167
Trudna przestrzeń. O filmie Roberta Stando Strach ma wielkie oczy
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.10
PDF
Marek Kosma Cieśliński
169–181
Destrukcja jako tworzywo. Ikonografia ruin Warszawy w polskim kinie dokumentalnym po II wojnie światowej
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.11
PDF
Dominik Wierski
183–196
Boks w kadrze. Wybrane strategie inscenizacyjne w polskich filmach o boksie z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XX wieku
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.12
PDF
Wojciech Sitek
197–214
Kolor pieniędzy. Filmowy styl Michaela Manna
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.13
PDF
Bogusław Skowronek
215–223
Warstwa werbalna ścieżki dźwiękowej jako element współbudowania przestrzeni w filmie
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.14
PDF
Hanna Przybysz
225–245
Neurobiologia na tropach uniwersalizmu percepcji sztuki. Prawa estetyki V.S. Ramachandrana i W. Hirsteina w kontekście dzieła sztuki filmowej. Studium przypadku: Nadja Michaela Almereydy
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.15
PDF
Barbara Lena Gierszewska
247–258
„Nie zapomnij mnie”. O filmowo-ekonomicznej przestrzeni w dziejowości Wrocławia 1896–1945
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.16
PDF
Author Gallery
Marcin Kochowicz
259-278
Bogdan Marciniak (1958–2018)
PDF
Varia
Zbigniew Kloch
281–288
Andrzej Stasiuk, tekstowe figury doświadczenia
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.17
PDF
Paweł Sitkiewicz
289–301
Marsjanie. Borowczyk i Lenica na Międzynarodowym Konkursie Filmu Eksperymentalnego w Brukseli
https://doi.org/10.14746/i.2020.36.18
PDF
Noty o autorach
Redakcja Images
307-309
Noty o autorach
PDF
Redakcja Images
307-309
Notes about authors
PDF (English)
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się