Tom 28 Nr 37 (2020): Science Fiction: The Future is Present
Science Fiction: The Future is Present

REDAKTOR NACZELNY:
prof. UAM dr hab. Andrzej Szpulak; Instytut Film, Mediów i Sztuk Audiowizualnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

REDAKTORZY GOŚCINNI:
dr Maciej Pietrzak; Instytut Film, Mediów i Sztuk Audiowizualnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań
dr Patrycja Rojek; Instytut Film, Mediów i Sztuk Audiowizualnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

Science Fiction: The Future is Present

Grażyna Gajewska
5-19
Myśleć fantastyką. Przez science fiction do posthumanizmu
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.01
PDF
Agnieszka Kamrowska
21-34
Elektroniczny łowca: postać cyborga w kinie science fiction głównego nurtu
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.02
PDF
Konrad Klejsa
35-60
„Człowiek jest czemś, co przezwyciężone być powinno”. Dyskurs historiozoficzny 2001: Odysei kosmicznej
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.03
PDF
Mariusz Guzek
61-76
Czechosłowackie podróże w czasie – od filmowej lekcji przyrody do normalizacyjnej zwariowanej komedii
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.04
PDF
Maciej Peplinski
77-97
Gatunek na usługach doktryny. Ideologia w polsko-enerdowskiej koprodukcji Milcząca gwiazda
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.05
PDF
Robert Dudziński
99-125
Fantastyka naukowa w polskim piśmiennictwie krytycznofilmowym przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.06
PDF
Maciej Pietrzak
127-139
David Avidan’s Message from the Future. Nuclear fantasies of the galactic poet
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.07
PDF (English)
Adrianna Woroch
141-150
W świecie kolorowej (anty)utopii. O animowanych cyborgach w Kongresie Ariego Folmana
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.08
PDF
Krzysztof Loska
151-166
Posthumanistyczne echa, apokaliptyczne tony i zwierzęce odgłosy w filmach Bonga Joon-ho
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.09
PDF
Bolesław Racięski
167-175
Przyszłość już była. Dystopie w najnowszym kinie science fiction Ameryki Łacińskiej
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.10
PDF
Katarzyna Lisiecka
177-205
Akord à rebours. O muzyce i „duchowej inteligencji” w filmie Interstellar Christophera Nolana
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.11
PDF
Marcin Kowalczyk
207-220
Mózg jako nowy wszechświat – wokół Incepcji Christophera Nolana
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.12
PDF
Artur Majer
221-232
Narracja czasem. Analiza struktury narracyjnej filmu Arrival (2016) Denisa Villeneuve’a
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.13
PDF
Patrycja Rojek
234-246
Figura mitologicznej Kasandry w filmach science fiction
https://doi.org/10.14746/i.2020.37.14
PDF

Author Gallery

Martyna Patora
273-282
C.h.a.o.s
PDF

Noty o autorach

Redakcja Images
365-369
Noty o autorach
PDF
Redakcja Images
369-373
Notes about authors
PDF (English)