Yearbook of Pedagogy

Current Issue

Vol. 45 (2022)
Published 2023 June 30

Celem czasopisma jest integrowanie badań pedagogicznych w Polsce poprzez coroczne prezentowanie dorobku poszczególnych placówek badawczych, jak również publikowanie rozpraw o charakterze metodologicznym. Rocznik stara się być syntetycznym przeglądem informacyjnym i krytycznym, dotyczącym najważniejszych wydarzeń zachodzących w rzeczywistości oświatowej i próbą krytycznej analizy kierunku prowadzonych badań, jak również postulatów dotyczących ich reorientacji. Rocznik – tak rozumiany – ma być wyrazem samowiedzy pedagogiki jako dyscypliny naukowej. Czasopismo stawia m.in. pytania o kondycję uprawianych subdyscyplin pedagogicznych i warunki funkcjonowania środowisk naukowych je tworzących. Rocznik Pedagogiczny prezentuje pogłębiony obraz dorobku polskiej myśli pedagogicznej, ale jest zarazem świadectwem wszechstronnej działalności organizacyjnej, edukacyjnej, reformatorskiej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk i innych ośrodków i instytucji naukowo – badawczych.

INDEKSOWANE W:
  • Baidu Scholar
  • CNKI Scholar (China National Knowledge Infrastructure)
  • CNPIEC - cnpLINKer
  • EBSCO Discovery Service
  • Google Scholar
  • Index Copernicus
  • J-Gate
  • KESLI-NDSL (Korean National Discovery for Science Leaders)
  • MyScienceWork
  • Naver Academic
  • Naviga (Softweco)
  • Primo Central (ExLibris)
  • ReadCube
  • Semantic Scholar
  • Summon (ProQuest)
  • TDOne (TDNet)
  • WanFang Data
  • WorldCat (OCLC)
  • Most Wiedzy
  • Biblioteka Nauki
  • CEJSH
WSKAŹNIKI OCENY CZASOPISMA:

MEiN: 40

DOI: 10.14746/rp
ISSN:
0137-9585
eISSN:
2719-888X

PRACE PUBLIKOWANE W CZASOPIŚMIE OD 2015 DOSTĘPNE SĄ NA LICENCJI CREATIVE COMMONS: Licencja Creative Commons
 Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Unported.

Artykuły

Olha Hordiichuk
7-22
Higher education in Ukraine during the war: changing roles and functions of lecturers
PDF (Język Polski)
Małgorzata Kamińska
23-36
Concepts of education in the posthumanist discourse
PDF (Język Polski)
Wanda Dróżka
37-56
Reflectivity in the context of teacher’s subjectivity and agency. Inference for teacher education
PDF (Język Polski)
Karolina Kołodziejczak, Anna Sajdak-Burska
57-70
‘Let’s play a game’ – inclusive education in the Pierre Bourdieu’s illusio space
PDF (Język Polski)
Katarzyna Skalska
71-92
Education of students with disabilities as an expression of the social responsibility of the universities
PDF (Język Polski)
Stanisława Katarzyna Nazaruk
93-106
Diagnosis of social skills of children in intercultural classrooms. Examples from pedagogical practice
PDF (Język Polski)
Marzena Ruszkowska, Piotr Zdunkiewicz
107-118
In(equality) in educational opportunities of gifted children in institutional foster care
PDF (Język Polski)
Katarzyna Wereszczyńska
119-140
The role of class teachers in developing prosocial behaviours of secondary school students in times of upheaval in the contemporary world
PDF (Język Polski)
Zofia Remiszewska
141-154
Self-control of university students in the context of upbringing mistakes committed to them by their parent’s. Youth identity formation
PDF (Język Polski)
Paulina Dawid
155-160
Compromise in offline mode, i.e. Anna Cieplak Girl’s Body vs. Minister and Meta. Pedagogical tensions around the subjectivity and self-determination of girls and young women.
PDF (Język Polski)
Anna Sanecka
161-172
I grow up in a theatre – education and upbringing through theatre as an educational alternative
PDF (Język Polski)

Z życia ośrodków akademickich

Agnieszka Cybal-Michalska, Piotr Kostyło
203-214
XI National Pedagogical Congress with the Participation of Teachers from Ukraine
PDF (Język Polski)

Z żałobnej karty

Zbigniew Kwieciński
243-244
The Farewell to Krystyna Szafraniec
PDF (Język Polski)

Guidelines for Authors

247-248
Guidelines for Authors
PDF (Język Polski)
View All Issues